my awesome Followers ^ ^

Friday, July 29, 2011

Heartstrings (넌 내게 반했어)

Also known as 내게 반했어 / Neon Naege Banhaesseo / You’ve Fallen for Me / Heartstrings



Genre: Music, Romance
Category: Korean Drama
Film Date: June, 2011
Episodes: 16
  

Sinopsis :

Ok. Ni drama terbaru yang tengah hot sekarang di Korea. Drama ini mengisahkan Lee Shin (Jung Yong Hwa) yang merupakan mahasiswa major dalam pengajian muzik moden. Dia juga merupakan vocalist dan gitaris dalam band The Stupid.” Shin ni femes sebab rupanya yang kacak,hensem+ + + dan juga minat yang sangat mendalam dalam muzik.Tapi secara realitinya dia ni banyak kekurangan. Kekurangan yang nyata selain muzik tak ada apa-apa pun yang dia minat.Tak ada impian dan tak ada perancangan masa depan. Macam nak seronok je la. Dalam diam dia suka Jung Yoon Soo ( So Yi Hyun) yang merupakan seorang professor tarian di universitinya. Tapi segalanya berubah apabila dia jumpa Lee Gyu Won (So Yi Hyun - Pelakon ni merupakan heroin dalam You`re Beautiful dengan Jang Guen Suk tu ).Won merupakan seorang pelajar pintar dan dilahirkan dalam keluarga yang berpegang teguh kepada muzk tradisional (sebab datuknya) . Won merupakan mahasiswi major dalam alatan traditional Korea terutama gayageum. Datuk Won iaitu Lee Dong Gun  yang merupakan salah seorang daripada Top 3 pemuzik tradisional terkenal seusianya. Harapannya untuk melihat cucunya menjadi pemuzik traditional terkenal. Ini membuatkan Won berusaha bersungguh-sungguh bagi merealisasikan impian datuknya. Dia terlalu fokus kepada cita-citanya sehingga terasing dari dunia luar.Rakan-rakannya pula terlalu mengilai kumpulan “The Stupid”, dan telah memaksanya mengikut mereka menyaksikan persembahan kumpulan itu. Dengan berat hati Won mengikut mereka. Tanpa diduga dia telah terpukau dengan persembahan Lee Shin. Dan semenjak itu segalanya berubah antara mereka.. Well..itulah sedikit sebanyak synopsis drama ini. Kalau nak tengok macam mana mereka bercinta dan percintaan 3 segi yang berlaku antara mereka serta cabaran yang perlu ditempuh korang kena tengok la drama ni =)  






Tonton Online ( Drama ini ada 16 episod.Buat masa ini hanya episod 9 sahaja yang di upload.Baki episod boleh ditonton di mysouju atau lain2 link)





 Link:
  1. ^ "You Named The Drama. FESTIVAL Is Now HEARTSTRINGS". Dramafever. http://blog.dramafever.com/2011/05/you-named-the-drama-festival-is-now-heartstrings/. Retrieved 3 June 2011. 
  2. ^ Heartstrings OST Part 1, 《Naver Music》, June 29, 2011 Released. (Korean)
  3. ^ Heartstrings OST Part 3, 《Naver Music》, July 13, 2011 Released. (Korean)



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget