my awesome Followers ^ ^

Monday, November 14, 2011

Flower Boy Ramyun Shop

 
Lama jugak rasa dyela tak update drama Korea ni.Drama pilihan kali ini adalah --> Flower Boy Ramyun Shop . Drama ni menjadi pilihan sebab tengah popular sekarang kat Korea. Sedikit info mengenai drama ni.(kepada yang dah tengok boleh komen ok untuk share.Kalau sinopsis ni kurang tepat sila bg tahu k. Thanks)

Tajuk: 꽃미남 라면가게 / Kkot-mi-nam Ra-myeon-ga-ge / Flower Boy Ramyun Shop/花美男拉面店/Flower Boy Ramen Shop
Genre: Romantik Komedi
Episode: 16



Sinopsis:
Cha Chi-Soo (Jung Il-Woo)  anak tunggal kepada pemilik rangkaian syarikat makanan di Korea iaitu Chasung. Chi-Soo pulang dari New York tanpa memberitahu ayahnya.Dia mencari tempat untuk bersembunyi dari ayahnya dan pergi ke kawasan Norangjin setelah mendengar perbualan rakannya mengenai kerja part time disana. Tetapi dia diekori pekerja ayahnya .Chi-Soo melarikan diri ke tandas tetapi didalam tu   Yang Eun-Bi lakonan Lee Chung-Ah(semasa ni dia teringat kata-kata tukang tilik yang beritahu dia akan mendengar bunyi loceng dan akan mencium lelaki yang dia jumpa tetapi dia dah ada kekasih hati yang dalam tempoh latihan ketenteraan).  Kemudian, Chi-Soo pulang berjumpa ayahnya dan memujuk ayahnya tidak menghantarnya ke Amerika dan dia berjanji akan kembali bersekolah.Takdir mempertemukan mereka semula di universiti. Eun Bi menyangka Chi-Soo adalah pelajar satu university dengannya. Kemudian dia ternampak boyfriend dia berjalan dengan rakan nya. Dia marah dan melemparkan belon air ke arah mereka  dan beredar dari situ tanpa sedar dia masuk ke dalam kereta Chi Soo. Dia merayu Chi Soo membawa kereta dan beredar dari situ. Kemudian dia menangis dan Chi Soo memarahinya kerana tidak suka melihat perempuan menangis lalu menyuruh dia keluar dari kereta. Kemudian Eun-Bi ambil keputusan untuk fokus menjadi cikgu dan bertemu lelaki yang baik.Suatu hari semasa dia hendak mula mengajar di sekolah tinggi yang dinaungi oleh syarikat Chasung dia bertemu semula dengan Chi-Soo. Dia ingat Chi-Soo berkerja dengan syarikat tu. Dia hampir dilanggar kerata tetapi diselamatkan Chi-Soo. Eun-Bi percaya Chi-Soo adalah lelaki yang terbaik untuknya dan menyatakan hasratnya untuk berdating dengan Chi-Soo. Kemudia dia ternampak sekumlan lelaki memakai baju yang sama dengan Chi-Soo. Baru dia sedar yang Chi-Soo adalah pelajar sekolah tinggi dan dia adalah guru di sekolah tersebut!

update: drama ni dikatakan mengulang semula fenomena boys over flower disebabkan ada 4 watak lelaki dan seorang perempuan. 


http://www.koreandrama.org/wp-content/uploads/2011/10/Flower-Boy-Ramyun-Shop003.jpg

Pelakon utama:
Jung Il Woo --> Cha Chi Soo
Lee Ki Woo --> Choi Kang Hyeok
Lee Chung Ah --> Yang Eun Bi



~Tonton Trailer~


Official Site
Trailer (Jung Il Woo) & Trailer (Lee Ki Woo) & Trailer I & Trailer II
Street Promotion Show
OST – here
Watch Online with English Subtitle


sumber: koreandrama.com

2 comments:

  1. baru tgk smpai episod 4.....x sabar nk tggu eps lain plak.....

    ReplyDelete
  2. dah tengok ker? share la skit info.. tgk sinopsis tu skit je tulis sbb tak tgk lg.. hehe.. xsmpt internet slow.. huhuhu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget