my awesome Followers ^ ^

Monday, August 15, 2011

Sunshine Angel (陽光天使 / 阳光小妹)

Also known as 陽光天使 / 阳光小妹 / Yang Guang Tian Shi / Yang Guang Xiao Mei / Sunshine Girl 


Genre: Business, Romance
Category: Taiwanese Drama
Film Date: July, 2011
Broadcast Network : TTV


Hi.. Kali ini dyela nak review drama pula.Tapi dyela dapat permintaan untuk review drama Taiwan lakonan terbaru Wu Zun. Maka untuk tidak menghampakan permintaan dari korang ,maka dyela review drama ni. Buat peminat k-drama mungkin korang juga boleh tambah info mengenai drama taiwan pula. Sebab drama Taiwan pon best! Tak kenal maka tak cinta...  ; )





Sinopsis :

Di dalam drama  ini Wu Chun memainkan peranan sebagai pewaris generasi kedua perniagaan yang akhirnya hidup dijalanan kerana disahkan muflis dan Rainie memainkan peranan sebagai orang gaji.

 

Jalan cerita:

Sunshine merupakan seorang gadis Jepun yang miskin tetapi ceria dan tinggal bersama neneknya yang penyayang. Disebalik kasih sayang yang diterima nya dia sebenarnya ditinggalkan oleh ayah dan ibunya dengan beban hutang yang banyak. Para pemiutang memberi kata dua kepadanya iaitu sekiranya dia tidak menjelaskan hutang tersebut dia perlu ke penjara selama 300 hari atau menjadi orang gaji di rumah orang kaya dan menggunakan duit gaji yang diperoleh untuk membayar hutang.

Dia bersetuju untuk bekerja sebagai orang gaji. Sebelum dia bekerja ada peristiwa yang tidak terduga berlaku. Yaxin seorang CEO A Lovera-sebuah syarikan kecantikan yang kaya teramat telah terjatuh diatas bumbung jerami rumahnya. Pada masa tu Yaxin sedang melakukan terjunan udara menggunakan paracut tetapi akibat belonnya pecah dia telah terjatuh atas bumbung milik Sunshine. Selepas dia memarahi   Yaxin dengan sepenuh hati dengan lagak seperti tentera Jepun , Yaxin meminta maaf kepadanya.

Tanpa disangka Yaxin adalah majikan barunya. Pada mulanya Yaxin mengutuknya kerana berpakaian seperti seorang nenek dan Sunshine pula berpendapat Yaxin adalah seorang yang tidak munasabah dan manja. Namun apabila hari berlalu mereka jatuh cinta antara satu sama lain =)  . Ok. Kalau nak tahu selanjutnya tentang percintaan mereka dan bagaimana Yaxin jatuh bankrap kena saksikan drama ini yang semangnya BEST!












Video
Parts
Video Source
Date Added
1, 2, 3, 4, 5
Vikiassets
Aug 07, 2011


Link lain yang dicadangkan :









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wibiya widget